środa, 7 stycznia 2015

DIY: makeup organizer czyli jak zrobić porządek z kosmetykami :)

Kochane,

z okazji 5. rocznicy mój kochany mąż zrobił mi cudowną niespodziankę, taką, o której marzy 99% z nas: własnoręcznie zrobił dla mnie vanity (toaletkę). Moja radość po wejściu do domu była wszechogarniająca. Tym bardziej, że nim zdążyłam zapalić światła, oślepił mnie blask sześciu gigantycznych żarówek, tak, tak kochane te cudeńko jest na pilocik :) Niestety czego mój mąż nie przewidział to, że bez zorganizowania szuflad cały mój mały skarb będzie latał jak szalony przy ich otwieraniu. Ale to nic i tak jest kochany. No i od czego ma mnie?! :)

 

Razem wygooglowalismy mnóstwo pomysłów na zorganizowanie moich cennych nabytków :) A oto zdjęcie, z którego zaczerpnęliśmy inspiracje: 

Do naszego projektu potrzebowalismy:
  • kilka sztuk kolorowej, dosyć grubej planszy (my użyliśmy plansz robionych z pianki)
  • ozdobnego papieru (może być taki do pakowania prezentów)
  • dobrego, mocnego kleju
  • taśmy dwustronnej
Szufladę z każdej strony obłożyliśmy rózowym ;p kartonem. W tym celu użyliśmy taśmy dwustronnej.
Następny krok to zrobienie divider'ów. I to był najtrudniejszy moment w całej operacji pod względem logistycznym ponieważ najzwyczajniej w świecie nie umiałam zdecydować jak dużo i ile ma być przedziałek ;p Po burzliwych naradach i odmierzaniu długości na najdłuższe palety doszliśmy do jako takich ustaleń. Mój mąż wziął na swoje barki (i chwała mu za to) cała stronę techniczna i wykonawczą projektu. Ja tylko pilnowałam żeby wszystko wyglądało ładnie :) Ok, więc Daniel po-odmierzał co trzeba żeby divider'y pasowały wszerz szuflady.

Gdy ustaliliśmy jak ma to wyglądać wszerz zabraliśmy się do dalszego dzielenia na mniejsze segmenty. Zanim to wszystko przykleiliśmy na dobre każdy divider JA obkleiłam papierem ozdobnym przy pomocy taśmy dwustronnej. Następnie Daniel zajął się przyklejaniem przegródek na stałe używając do tego mocnego kleju. Całość prezentuje się tak:

Na koniec wystarczyło tylko ułożyć wszystkie kosmetyki na miejsca i tadaaam po robocie :) 
Mała rada zanim zaczniecie przyklejać wszystkie divider'y: warto po-odmierzać je w stosunku do kosmetyków jakie będziesz tam trzymać, żeby później nie okazało się, że przegródka jest za mała.

A tak mój mąż ciężko pracował, za to stylowo :)
 Jak jeszcze można zorganizować kosmetyki?
  • pojemniczki na pędzelki możesz zrobić z małych ozdobnych doniczek, szklaneczek na świeczki, lub ciekawych słoiczków itp
  • aby pędzelki stały sztywno do pojemniczka możesz wsypać ziarenka kawy, sól do kąpieli, która dodatkowo da zapach lub ozdobne kamyczki
  • recykling: szklany słoiczek po wypalonej świeczce można wykorzystać do trzymania np. patyczków kosmetycznych 
  • fajne tacki pomogą ozdobić toaletkę i wyznaczą miejsce na perfumy (można także użyć zdobionych lusterek)





Kochane,

oto moje sposoby na zorganizowanie kosmetyków. Wszystko ma swoje miejsce i jest starannie poukładana. Liczę na to, że tych kilka rad będzie Wam pomocne i Wy również uporządkujecie swoje skarby.

XOXO

1 komentarz: