środa, 6 maja 2015

Jak rozpoznać rodzaj cery i jak o nią dbać

Dziewczyny,

aby makijaż był perfekcyjny musimy mieć idealne warunki, na których będziemy pracować. Tak jak malarz, który ma czysto-białe, doskonałej jakości płótno, nasza skóra jest właśnie takim płótnem dla makijażu. Jeżeli jest zadbana, nawilżona wszystko pójdzie gładko.


Skóra normalna: gładka tekstura twarzy, niewielkie pory bądź ich brak, okolice policzków są najbardziej narażone na wysuszanie ale nie jest to uporczywe, natomiast strefa T czyli czoło, nos i broda mogą doświadczyć delikatnego przetłuszczenia. Jednak zarówno ilość wody jak i olei w tej cerze jest zrównoważona. Po prostu cera do pozazdroszczenia :p
Pielęgnacja: a wiec taki rodzaj cery nie jest bardzo wymagający. Codzienne mycie specyfikami do oczyszczania skory, do tego dwa razy w tygodniu peeling i oczywiście tonizowanie oraz nawilżanie to są podstawowe zabiegi dbania o cerę normalną. Bardzo ważny jest również krem z filtrem aby skóra się zbyt szybko nie starzała.

Skóra sucha lub bardzo sucha: jedna z podstawowych oznak to uczucie napięcia po myciu, dodatkowo skóra ta jest matowa, łuszczy się. Niestety na takiej skórze szybciej uwidaczniają się zmarszczki i bruzdy, natomiast pory są praktycznie niewidoczne.
Pielęgnacja: przy suchej skórze najważniejsza jest pielęgnacja od środka czyli dieta bogata w owoce i warzywa, oraz, co najmniej 8 szklanek wody. Alkohol i kofeina wysuszają więc ogranicz te produkty do minimum. Pomocne mogą być również kosmetyki nawilżające. Najlepiej stosować je warstwowo, na przykład zaczynając od lekkich olejków nawilżających a kończąc na gęstych, bogatych w składniki odżywcze kremach.


Skóra tłusta: głównym problemem skóry tłustej jest błyszczenie, szczególnie w strefie T. Kolejną oznaką są rozszerzone pory. Częściej też mogą pojawiać się nieprzyjemne niespodzianki w postaci krost :(
Pielęgnacja: skórę tłustą należny oczyszczać przynajmniej dwa razy dziennie by zapobiec kumulacji brudu i zatkaniu porów.  By zmyć nagromadzony na twarzy olej pomocny może okazać się tonik. Mimo, że skóra jest tłusta należny pamiętać o stosowaniu lekkich kremów nawilżających przeznaczonych do tego typu skóry aby zapobiec jej przesuszeniu.

Dziewczyny, mam nadzieję, że wszystkie te informacje okażą się przydatne i pozwolą Wam lepiej zadbać o cerę. Bez tego nawet najbardziej perfekcyjny makijaż nigdy nie będzie wyglądać idealnie.

4 komentarze:

  1. Ja i tak myśle, ze każdy rodzaj cery tak czy siak, to indywidualna pielęgnacja. Cera cerze nierówna :) ja mam mieszana w stronę tłustej, używam olei, serum, lekki krem nawilżający, a i tak nadal sie błyszcze. Ciezko jest znaleźć idealne produkty. Ciekawa jestem jak to bedzie latem, czy to, ze pielęgnacja jest znacznie lepsza, polepszy wygląd skory i wydzielanie sebum.

    A odpowiadając na komentarz o pędzlach :) szkoda, ze sie na nich zawiodłas :( ale w takim razie ja spróbuje kupić jakiś z sigmy i porównać. Mi Zoeva odpowiada, bo przed nią nie miałam nic lepszego oprócz pędzli z RT. Moze masz bardziej wrażliwa skore niz ja? Nie mam pojęcia. Szkoda ze sie z nimi aż tak nie polubiłaś :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mam wrazliwe oczy przez co nie moge nosic soczewek ale czy to ma jakies odzwierciedlenie na powiekach? Nie mam pojecia. Ale wiesz gdy chcialam sie przekonac czy to tylko moj wymysl ze kluje czy na prawde tak jest to przyexperymentowalam na mezu przykladajac mu jeden pedzelek z Zoevy a pozniej drugi z Sigmy i on tez to wyczul wiec to nie moja wyobraznia. Uff :p Jednak podczas pracy nie jest to jakos strasznie uciazliwe. Ale gdybys miala mozliwosc zamowienia Sigmy to polecam! Tylko zeby sie nie okazalo ze w Twoim przypadku jest odwrotnie i to Zoeva jest Twoim swietym gralem :)

      Usuń
    2. A który zestaw zamówiłas? Tak z ciekawości pytam :)
      Sprawdzę przy najbliższej okazji kupowania pędzli, bo na razie mam ich wystarczajaco :P ale sprawdzę na pewno! :)

      Usuń
    3. Z Zoevy? Ten co Ty :) zachecilas mnie :)

      Usuń